الگوریتم رقص گوگل چیست

الگوریتم رقص گوگل چیست

الگوریتم انتقال رتبه گوگل یا google dance یا الگوریتم رقص گوگل چیست و چگونه کار می کند؟! این الگوریتم که بیشتر به عنوان رقص گوگل شناخته می شود، روشی است که گوگل برای پنهان کردن فاکتورهای رتبه بندی خود و سردرگم کردن مدیران وب سایت ها با تنظیم غیر شهودی رتبه ها انجام می دهد. در طول الگوریتم رقص گوگل ، شما اولین نفری نیستید که احساس می کنید سئوکار شما خوب کار نمی کند، پول خود را هدر می دهید یا با یک متخصص سئو اشتباه کار می کنید.

رقص گوگل چیست؟

گوگل رقص پدیده ای است که کلمات کلیدی سئوی شما در گوگل می رقصند. این بدان معناست که کلمات کلیدی شما در مقایسه با معمولی رتبه بالاتر یا پایین تری دارند. دیروز کلمه کلیدی شما در رتبه های اول ۱-۲-۳ قرار می گیرد، اما امروز شاید بتوان آن را بدون هیچ ردی از ۱۰۰ مورد برتر خارج کرد. برعکس، برخی از وب‌سایت‌ها هرگز در ۱۰۰ تاپ نبودند، فقط پس از ۱ روز به سرعت به رتبه ۵ برتر می‌رسند. بنابراین، وقتی پدیده الگوریتم رقص گوگل اتفاق می‌افتد، برخی از سئو کاران بسیار هیجان‌زده و برخی دیگر بسیار ناامید خواهند شد. به عبارت دیگر، الگوریتم رقص گوگل زمانی است که گوگل یک الگوریتم جدید ایجاد کند یا الگوریتم قدیمی را برای موتور جستجو در مدت زمان کوتاهی به روز کند، معمولاً ۱ هفته طول می کشد و به حالت عادی برمی گردد.بسیاری از موارد مشاوره سئو ی روزانه من ، پیرامون رقص گوگل و نمایش و یا حذف یک دفعه ای وب سایت از نتایج serp  است.

چرا رقص گوگل رخ می دهد؟

به عبارت ساده، وقتی گوگل برای اولین بار متوجه صفحه شما می شود، ممکن است نداند که آن را در کجای صفحه نتایج جستجو قرار دهد. بنابراین، گوگل ممکن است موقعیت بالاتری به آن بدهد تا ببینند چگونه کار می کند. اگر صفحه شما در آن موقعیت خوب عمل کند، ممکن است در پایان رتبه بسیار مطلوبی کسب کنید.
نام الگوریتم رقص گوگل احتمالاً از این واقعیت ناشی می‌شود که صفحه شما موقعیت خود را در SERPs (صفحه نتایج موتور جستجو) به سرعت تغییر می‌دهد، به عبارت دیگر الگوریتم «رقص»، برای آن است که سایت به جایی برسد که شایسته آن است. این نوسانات کاملا طبیعی است و علاوه بر این، ارجح است و به این معنی است که صفحه شما مورد توجه قرار گرفته است!

google dance چیست
چرا وقتی الگوریتم رقص گوگل اتفاق می افتد، رتبه بندی وب سایت شما را تغییر می دهد؟

برای رتبه بندی کلمات کلیدی، گوگل بیش از ۳۰۰ معیار دارد و امروزه هر کلمه کلیدی دارای هزاران وب سایت است که با یکدیگر رقابت می کنند. برای هر معیار، گوگل هر وب سایت را مدیریت می کند. هنگامی که یک وب سایت معیار A را برآورده می کند، توسط گوگل امتیاز دریافت می کند و رتبه را افزایش می دهد. این بدان معنی است که سایر وب سایت ها سقوط خواهند کرد. این فرمول یک به یک تا بیش از ۳۰۰ معیار با چنین حجم عظیمی از وب سایت ها اعمال می شود. بنابراین، تغییر رتبه وب سایت ها در هنگام تجربه پدیده رقص گوگل چیزی است که اجتناب از آن دشوار است.

دلیل اینکه وب سایت شما رقص گوگل را تجربه می کند چیست

• وب سایت هایی که سئو را بدون رویه مناسب انجام می دهند یا برای معیارهای گوگل مناسب هستند، مانند ایجاد لینک های خیلی سریع، کپی کردن مطالب از وب سایت های دیگر
• وب سایت هایی که تازه تاسیس شده اند
• وب سایت هایی با کلمات کلیدی که به تازگی سئو شده اند.
چرا این اتفاق می افتد؟
• دلایل زیادی وجود دارد که چرا الگوریتم رقص گوگل رخ می دهد و معیارهای زیادی وجود دارد که تعیین می کند چقدر طول می کشد و صفحه شما چقدر در صفحه نتایج “رقص” می کند.
• یک وب سایت کاملاً جدید نسبت به یک وب سایت قدیمی دارای نوسان است.
• رقابت بیشتر بدیهی است که به معنای رقصیدن بیشتر است زیرا وب سایت های بیشتری برای گرفتن جایگاه شما در لیست رقابت می کنند.
• اگر در حال ساخت لینک های جدید هستید و اگر آن لینک ها قدرتمند باشند، احتمالا صفحه شما بیشتر از دیگران خواهد رقصید.
• اگر تصمیم دارید تغییرات بزرگتری در وب سایت یا صفحه خود ایجاد کنید، برای رقص بیشتر آن آماده باشید.
• اگر به طور ناگهانی یک کمپین را از ابتدا راه اندازی کردید یا حتی یک کمپین را پس از وقفه دوباره راه اندازی کردید، این می تواند الگوریتم رقص را حساس کند. لینک های جدید و قدرتمند نیز می توانند باعث نوسانات شوند.
• اگر همیشه استراتژی خارج از صفحه خود را با یک متخصص سئو در میان بگذارید، مفید خواهد بود. آنها می توانند با شما همکاری کنند تا طرحی را تهیه کنند که (تا حد امکان) هرگونه وقفه در رتبه بندی شما را کاهش دهد.

کدام وب سایت ها در برابر الگوریتم رقص گوگل محافظت می شوند؟

وب‌سایت‌هایی که از الگوریتم رقص گوگل محافظت می‌شوند اغلب آن‌هایی هستند که SEO On-Page به خوبی با لینک های با کیفیت انجام می‌شوند. اولاً، آنها وب سایت هایی هستند که اغلب بر توسعه و بهینه سازی محتوا به طور کلی تمرکز می کنند و این محتواها به جای استفاده از ترفندهایی برای انجام کلمات کلیدی سئو، مزایایی را برای کاربران به ارمغان می آورند. ثانیاً لینک های داخلی و خارجی به طور دقیق و منظم و مفید برای مقالات آن وب سایت ساخته می شوند. علاوه بر این، این وب سایت ها اغلب دارای سیستم های بک لینک با کیفیت بالا و پایدار در مدت زمان طولانی هستند.

وقتی رتبه وب سایت شما کاهش می یابد چه کاری می توانید انجام دهید؟

پدیده الگوریتم رقص گوگل اغلب با Google Sandbox اشتباه گرفته می شود. بنابراین باید دلیل افت رتبه وب سایت خود را مشخص کنید تا راه حل مناسبی داشته باشید. ساده ترین راه این است که رقبای خود و موارد غیرعادی در موتور جستجو را مشاهده کنید. اگر فقط وب سایت شما رتبه خود را کاهش می دهد، باید وب سایت خود را بررسی کنید که آیا محتوای تکراری یا لینک های تکراری است یا خیر. البته در صورت سرقت محتوا توسط گوگل مجازات می شوید.
از طرف دیگر، اگر اختلالات رتبه ‌بندی به ‌طور انبوه اتفاق بیفتد، وب‌سایت‌ها به طور ناگهانی رتبه‌های برتر را کاهش دهند، به این معنی است که شما از الگوریتم رقص گوگل رنج می‌برید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید که در یک هفته اخیر چه کاری با وب سایت خود انجام داده اید. اگر چیزی غیرمنطقی وجود داشت، کارهایی را که با بخش های On page و Off page انجام دادید را دوباره بررسی کنید. در این لحظه، شما باید Google Webmaster Tools را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا گوگل ایمیل خطایی ارسال کرده است و تجزیه و تحلیل گوگل را مجددا بررسی کنید تا شاخص هایی مانند Bounce Rate، زمان حضور کاربران در سایت، نمایش صفحه را ببینید…
پس از بررسی گوگل وبمستر تولز و آنالیتیکس، باید چگالی کلمات کلیدی را در صفحه بررسی کنید. سعی کنید تراکم کلمات کلیدی خود را در ۵ تا ۷ درصد یا کمتر در صورت امکان بهینه کنید، زیرا گاهی اوقات بهینه سازی بیش از حد کلمه کلیدی می تواند باعث کاهش رتبه وب سایت شما شود.
پس از بهینه سازی کلمه کلیدی، باید لینک های داخلی را بهینه کنید و مطالب جدید بیشتری را که برای بینندگان مفید است اضافه کنید. علاوه بر این، شما باید مقالات خوبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب کنید. سیگنال های شبکه های اجتماعی مانند لایک، اشتراک گذاری و تعداد زیادی بازدیدکننده باعث می شود وب سایت شما معتبرتر شود.
اگر می‌خواهید در موقعیت خاصی ثابت بایستید، تجربه کاربران را به حداکثر ارتقا دهید. به خاطر داشته باشید که وب سایت ها برای خدمات رسانی به کاربران ایجاد می شوند، اما نه برای گوگل. در نتیجه، هرچه کاربران زمان بیشتری را در سایت بگذرانند، بیشتر می توانید از الگوریتم رقص گوگل اجتناب کنید.

چگونه پدیده رقص گوگل را تشخیص دهیم؟

رتبه بالا یا پایین یک وب سایت به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از آنها این است که شما توسط گوگل مجازات می شوید. بنابراین، چگونه تشخیص دهیم که تغییر رتبه وب سایت شما به دلیل الگوریتم رقص گوگل یا مجازات است؟ پاسخ این است که شما باید سایر وب سایت های اطراف خود را مشاهده کنید که آیا آنها وضعیت مشابهی با شما دارند یا خیر.

آیا می توان از این امر جلوگیری کرد؟
الگوریتم رقص گوگل را نمی توان متوقف کرد یا از آن جلوگیری کرد، زیرا این به گوگل بستگی دارد، نه صفحه شما. با این حال، حتی اگر این یک دوره آشفتگی برای صفحه شما اتفاق افتاد باید به یاد داشته باشید که این وضعیت در نقطه ای تثبیت خواهد شد.
وقتی الگوریتم رقص گوگل برای صفحه شما اتفاق می افتد چه باید بکنید؟
وقتی الگوریتم رقص گوگل شروع می شود، هیچ چیز کار خاصی را نباید انجام دهید. بهترین چیز برای شما و وب سایتتان این است که آرامش داشته باشید و به نوساناتی که صفحه شما تجربه می کند فکر نکنید. شما می‌خواهید روی آن کار کنید، به بهبود آن ادامه دهید تا بتوانید ثابت کنید که سزاوار بالا بودن در SERP است.

رقص گوگل چقدر طول می کشد؟

درست مانند دلیل این اتفاق، مدت زمان ماندگاری رقص گوگل نیز به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر به عوامل ذکر شده در بالا نگاهی بیندازید، می توانید از یک قانون ساده پیروی کنید، هرچه این عوامل شدیدتر باشند، الگوریتم رقص گوگل شما بیشتر دوام خواهد آورد.
آیا می توانیم الگوریتم رقص گوگل را متوقف کنیم؟
خیر، نمی توان از آن جلوگیری یا متوقف کرد. این به گوگل بستگی دارد، نه به صفحه وب یا سایت. با این حال، وب سایت شما باید برای یک زمان خاص با این رقص گوگل روبرو شود. به یاد داشته باشید که الگوریتم رقص گوگل برای وب سایت شما مفید است و این وضعیت پس از مدتی پایدار خواهد بود.

در حین رقص گوگل چه باید کرد؟

وقتی الگوریتم رقص گوگل شروع به کار کرد، نباید کار خاصی انجام دهید. بهترین کار برای شما و صفحه وبتان این است که آرام بمانید و منتظر نتیجه باشید. در مورد نوسانی که صفحه شما با آن مواجه است زیاد فکر نکنید. کار خود را بهبود بخشید و سایت شما رتبه بالایی کسب خواهد کرد.

گوگل همچنان وب ‌سایت‌های بی‌کیفیت را از رتبه‌ بندی دور نگه می‌دارد، صاحبان وب‌ سایت‌ها همیشه شاهد نوسانات خفیفی در رتبه صفحه خواهند بود. بهترین زمان برای بررسی رتبه واقعی یک وب سایت در نیمه اول هر ماه برای اندازه گیری تغییرات نسبت به ماه قبل است. دستیابی به رتبه صفحه خوب به چیزی بیش از افزودن محتوای با کیفیت نیاز دارد.

شاید بهتر باشد طراحی سایت خود را به یک شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید تا در مواقع اینچنینی ، شما را care کند و اجازه ندهد که این اتفاقات برای شما و پروژه تان بیفتد

 

تلفن شرکت سئو

 

Summary
الگوریتم رقص گوگل چیست
Article Name
الگوریتم رقص گوگل چیست
Description
رتبه بالا یا پایین یک وب سایت به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از آنها این است که شما توسط گوگل مجازات می شوید. بنابراین، چگونه تشخیص دهیم که تغییر رتبه وب سایت شما به دلیل الگوریتم رقص گوگل یا مجازات است؟ پاسخ این است که شما باید سایر وب سایت های اطراف خود را مشاهده کنید که آیا آنها وضعیت مشابهی با شما دارند یا خیر.
Author
Publisher Name
آژانس خلاقیت کرگدن
Publisher Logo
کرگدن سفید
نویسنده : کرگدن سفید گونه ای خاص و در حال انقراض از کرگدن ها که با بی توجهی بشر ، در حال انقراض و نابودی است.مهربان ، سخت کوش ، متعهد ، مسئولیت پذیر و کاربلد در بین کرگدن ها!
اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
×