بک لینک چیست

بک لینک چیست

بک لینک چیست ؟! مقاله امروز شرکت طراحی سایت کرگدن ، در مورد یکی از پاشنه آشیل های سئو در دنیاست ! بک لینک ها و قرار است تقریبا همه چیز را در مورد آن بررسی کنیم!
بسیاری از متخصصان بازاریابی، بک لینک های با کیفیت را جزء کلیدی یک استراتژی سئو می دانند. علاوه بر کمک به رساندن وب سایت شما به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP)، بک لینک ها می توانند از رتبه بندی شما در برابر به روز رسانی الگوریتم گوگل دفاع کنند.ایجاد یک سبد بک لینک قوی با ایجاد یک استراتژی موثر و استفاده از تمام فرصت های موجود امکان پذیر است همچنین درک اهمیت بک لینک ها می تواند به شما در اجرای بهتر کمپین سئوی موفق کمک کند.

بک لینک چیست

اگر بخواهیم به صورت عامیانه در مورد بک لینک توضیح دهیم باید به شما بگوییم بک لینک لینکی است از یک وب سایت به وب سایت دیگر. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند زیرا زمانی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می دهد، به این معنی است که آنها معتقدند محتوا ارزش دارد. برای مثال اگر شما فروشنده یک محصول باشید ممکن است سایر وب سایت ها برای معرفی محصول تان به سایت شما لینک دهند. بک لینک های با کیفیت می توانند به افزایش رتبه سایت و دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند.

انواع بک لینک

دو نوع اصلی بک لینک وجود دارد: فالو و نوفالو.

هیچ تفاوتی وجود ندارد. هر دو لینک هایی در یک صفحه هستند و هر دو کاربر را به صفحه ای که با کلیک روی آن اشاره می کند، می برند. URL ذکر شده به عنوان بک لینک می تواند do-follow (که به ربات های گوگل اجازه می دهد لینک را بخزند) یا no-follow (جایی که به ربات ها دستور می دهید که لینک ها را دنبال نکنند) باشد. با این حال، لینک های dofollow وجود دارد که بد یا “سمی” در نظر گرفته می شوند. این لینک ها از سایت های مشکوک می آیند یا با شکستن شرایط خدمات موتور جستجو به دست می آیند.این امر ممکن است باعث شود گوگل سایت شما را جریمه کند یا حتی ایندکس کند. به یاد داشته باشید، این به کمیت بک لینک ها نیست، بلکه کیفیتی است که باعث تفاوت در رتبه بندی می شود.

چرا بک لینک از دیدگاه گوگل مهم است

اکنون که اصول اولیه را توضیح دادیم ، بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا بک لینک ها مهم هستند. موتور جستجوی گوگل از بک لینک ها به عنوان سیگنال برای بهبود رتبه سایت شما استفاده می کند و در حالی که بک لینک ها یکی از دلایل متعددی هستند که گوگل در مورد لیست سایت شما در موتور جستجو تصمیم می گیرد، اما بیشترین تاثیر را در رتبه بندی سایت دارند. بک لینک ها اساسا رای هایی هستند که از سایر وب سایت ها گرفته می شود. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: “این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است”. بنابراین هر چه تعداد این «رای ها» بیشتر باشد، سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

مزایای استفاده از بک لینک

• بهبود رتبه بندی ارگانیک در تمام موتورهای جستجو
• کمک به سایت شما برای ایندکس سریع تر
• آوردن ترافیک سایت مهمان برای کسب درآمد
• افزایش ترافیک کلی وب سایت
• گسترش آگاهی از برند و افزایش اعتبار دامنه

بک لینک با کیفیت چیست

ممکن است همه ی بک لینک ها کیفیت یکسانی نداشته باشند، اگر می خواهید وب سایت خود را رشد دهید، باید بک لینک های با کیفیت دریافت کنید. راه های زیادی برای تولید بک لینک خوب وجود دارد، اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، می خواهم کمی بیشتر در مورد نحوه عملکرد بک لینک ها و همچنین اینکه چرا نباید از بک لینک های پولی استفاده کنید، صحبت کنیم.البته شاید لازم باشد در مورد استفاده از بک لینک ها، حتما از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید و نظر متخصصین این حوزه را جویا شوید
بک لینک های پولی را به عنوان یک مکمل تناسب اندام و سئو را به عنوان تمرین سایت خود در نظر بگیرید. مانند تمرینات بدنی برای رفاه ما، سلامت سایت شما ممکن است با لینک های پولی بهبود یابد.حالا مصرف مکمل برای شما بد نیست به شرطی که به طور منظم و فقط در حد نیاز مصرف کنید. با این حال، اگر مکمل‌های زیادی مصرف کنید یا بر حسب مورد، بک لینک‌های پولی زیادی را در یک سایت جدید بسازید و فکر می کنید که باعث افزایش رتبه می‌شود، در صورتی که ضرر بیشتری می کنید به این خاطر که اگر لینک های پولی را برای چند ماه بسازید و سپس متوقف شوید، سایت شما به زودی مخفی می شود.
دلیل این امر فقط سئو منفی نیست، بلکه نفرت گوگل از لینک های پولی است. خرید لینک نه تنها باعث جریمه می شود، بلکه می تواند سایت شما را از گوگل حذف کند. به قیاس تمرین برگردیم، برخی می گویند که لزوماً نیازی نیست بدن خود را با مکمل های تقویت کنید. همین امر در مورد سایت شما نیز صدق می کند، و یک بک لینک طبیعی و ارگانیک راهی برای رفتن است (برخلاف بک لینک پولی).

چگونه بک لینک کردن به سئو کمک می کند؟

در کنار بهینه سازی محتوای شما، بک لینک یکی از مهم ترین عواملی است که بر توانایی وب سایت شما برای رتبه بندی در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. دو علامت اصلی برای الگوریتم جستجوی گوگل که رتبه بندی جستجو را تعیین می کند، اعتبار دامنه و صفحه است. هر دوی این سیگنال ها مستقیماً تحت تأثیر اعداد بک لینک هستند.
Domain Authority امتیازی است که با جمع آوری تمام دامنه های که به وب سایت شما لینک داده اند، اختصاص می یابد. هر چه اعتبار سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند بیشتر باشد، اعتبار دامنه شما بیشتر می شود. امتیاز اعتماد معیاری است که اعتبار دامنه هایی که به سایت شما لینک می دهند را در نظر می گیرد. ممکن است به دلیل بک لینک های قوی، اعتبار دامنه بالایی داشته باشید، اما اگر گوگل و سایر موتورهای جستجو به آنها امتیاز اعتماد بالایی ندهند، ممکن است رتبه ضعیفی کسب کنید. امتیاز اعتمادی که کمتر از اعتبار دامنه شما باشد، یک پرچم قرمز برای کیفیت و واقعی بودن محتوایی است که از دامنه های ارجاع به سایت شما لینک می دهد.
به طور کلی، شما نباید از وب‌سایت‌هایی که امتیاز اعتماد یا اعتبار دامنه پایینی دارند، بک لینک دریافت کنید. فرصت های بک لینک باید ارزیابی شوند تا اطمینان حاصل شود که نتایج جستجوی شما به نفع شما خواهد بود و بالعکس. به عنوان مثال، دامنه های خاصی مانند وب سایت های دولتی و دانشگاهی توسط گوگل به عنوان دامنه های فوق العاده قابل اعتماد شناسایی می شوند. لینک های مستقیم از آن سایت ها به طور چشمگیری نمره اعتماد و اعتبار دامنه شما را بهبود می بخشد.

جدیدترین روش های ایجاد بک لینک

راه های مختلفی وجود دارد که کسب و کار شما می تواند شروع به جستجوی بک لینک ها و استفاده از آنها برای تأثیر مثبت بر نتایج جستجوی شما کند.

دقت کنید که مهم نیست از خدمات طراحی سایت ارزان استفاده کرده باشید و یک وب سایت طراحی کرده باشید و یا سفارش یک وب سایت اختصاصی داده باشید ، شما در هر صورت نیاز به بک لینک ها دارید و باید از آنها برای رشد برند و اعتبار دامنه تان استفاده کنید

وبلاگ نویسی

یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد بک لینک از طریق وبلاگ نویسی مهمان است. با نوشتن محتوا برای وبلاگ یک شرکت دیگر، می توانید اطمینان حاصل کنید که یک لینک از دامنه آنها به سایت شما باز می گردد. با توجه به اهمیت امتیاز اعتماد و اعتبار دامنه، مهم است که در انتخاب فرصت های وبلاگ نویسی مهمان بالقوه استراتژیک باشید. شما باید فقط برای وب سایت هایی بنویسید که تأثیر مثبتی بر اعتبار دامنه و امتیاز اعتماد شما دارند.

تعمیر لینک های شکسته

با استفاده از اطلاعاتی که در مورد فرصت‌های وبلاگ‌ نویسی مهمان بالقوه جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید به این سایت‌ها بروید و جستجوی لینک‌ های شکسته در رابطه با محتوای مرتبط با کسب‌ وکار یا محصول تان را آغاز کنید. اگر در حال مطالعه مطالب در وب سایت دیگری هستید و مشاهده می کنید که یک لینک نادرست است یعنی به محتوایی نامربوط لینک داده شده یا لینکی برای انکر تکست وجود ندارد، باید تعیین کنید که آیا وبلاگ، صفحه یا محتوایی دارید که بتواند آن فضا را پر کند یا خیر. سپس، می‌توانید با ناشر یا مالک وب‌سایت تماس بگیرید تا فرصتی برای تصاحب آن فرصت لینک ایجاد کند و یک لینک جدید به وب‌ سایت خود اضافه کنید.

شبکه های اجتماعی

می‌توانید با یک برند مشابه برای تبادل تبلیغات اجتماعی برای ایجاد یک بک لینک همکاری کنید. اگر برندی مایل است در محتوای خود به دامنه شما اشاره کند، می توانید در ازای آن محتوا را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

backlink چیست

backlink چیست

انکرتکست در بک لینک چیست

Anchor text قطعه ای از محتوا است که به صفحه دیگر لینک می دهد. این یک عامل بسیار مهم برای ایجاد لینک است که اغلب نادیده گرفته می شود، علیرغم اینکه تأثیر مستقیمی بر استراتژی شما دارد. در حالت ایده آل، انکر تکست باید مختصر و مرتبط با صفحه ای باشد که لینک را دریافت می کند. متن باید موضوع صفحه ای را که شخص به آن هدایت می شود، روشن کند . به یاد داشته باشید که انکر تکست برای طبیعی به نظر رسیدن یک لینک ضروری است. از این متن دو هدف وجود دارد: ایجاد قدرت برای صفحه و ایجاد کلیک و بازدید. هرچه انکر تکست به موضوع صفحه لینک شده نزدیک تر باشد اعتبار صفحه تقویت می شود.
نکته: اگر ۱۰۰ لینک به یک صفحه دریافت کنید و همه آنها دقیقاً آنکر تکست یکسانی داشته باشند، به موتور جستجو نشان می دهد که نمایه بک لینک شما چقدر غیر طبیعی است.

مکان قرار گرفتن صحیح بک لینک

موقعیت لینک در صفحه به طور مستقیم بر میزان قدرت دریافتی آن صفحه تأثیر می گذارد. این بدان معناست که لینک هایی که در پاراگراف اول یک پست وبلاگ یا در سربرگ سایت خود ایجاد می کنید، ارتباط بیشتری با صفحات هدایت شده به آن دارند تا پیوندهای موجود در پاورقی یا پاراگراف آخر. با این حال به خصوص برای پست های وبلاگ به یاد داشته باشید که هنگام دریافت بک لینک، مهمترین لینک ها را (بدون اینکه زیاده روی کنید) اولویت بندی کنید.

تعداد بک لینک های استاندارد برای یک وب سایت

همانطور که اشاره کردم، هر چه تعداد سایت های بیشتری به شما بک لینک دهند، بهتر است. بهتراست بجای دریافت ۱۰ لینک از یک دامنه، ۲ لینک از ۵ دامنه مختلف دریافت کنید. این به موتور جستجو و بازار نشان می ‌دهد که وب‌سایت‌ها و شرکت‌های بیشتری به کسب و کار شما اعتماد می‌کنند.

همانطور که دیدیم، بک لینک ها جزو فاکتور اصلی رتبه بندی هستند. از آنجایی که داشتن محتوایی که شایسته بک لینک باشد اولین گام در استراتژی است، کسب لینک از قبل مستلزم داشتن محتوای عالی است. به همین دلیل است که داشتن یک استراتژی موثر برای کسب لینک، گام مهمی برای رسیدن به بهترین رتبه در موتورهای جستجو است. علاوه بر این، به دست آوردن لینک های با کیفیت مزایای زیادی دارد، اما توجه داشته باشید که این کار آسانی نیست. امیدوارم این مقاله تمام ابهامات شما را در مورد بک لینک ها روشن کرده باشد.

Summary
بک لینک چیست
Article Name
بک لینک چیست
Description
بک لینک چیست ؟! مقاله امروز شرکت طراحی سایت کرگدن ، در مورد یکی از پاشنه آشیل های سئو در دنیاست ! بک لینک ها و قرار است تقریبا همه چیز را در مورد آن بررسی کنیم!
Author
Publisher Name
آژانس خلاقیت کرگدن
Publisher Logo
کرگدن سفید
نویسنده : کرگدن سفید گونه ای خاص و در حال انقراض از کرگدن ها که با بی توجهی بشر ، در حال انقراض و نابودی است.مهربان ، سخت کوش ، متعهد ، مسئولیت پذیر و کاربلد در بین کرگدن ها!
اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
×